On a déjà croisé ici le guitariste expérimental Alan Licht, en collaboration avec Oren Ambarchi ou Loren Connors. Sur cet album édité par le légendaire label néo-zélandais Corpus Hermeticum, la guitare est électrique à fond, hargneuse et fougueuse. Je ne sais pas ce que le pauvre Evan Dando des Lemonheads vient faire dans le titre - une blague de fin de soirée sans doute? Par contre, côté noise on est servi. Mais Alan Licht n'ira pas uniquement vous éclater les tympans contre un mur de feedback. Sur le troisième morceau, long de près de vingt minutes, c'est l'accalmie avec la rencontre d'un orgue et d'une clarinette basse. Si le boucan vous rebute, faites quand même un détour par cette oasis, belle parenthèse au beau milieu d'un album résolument bruitiste. Et profitez-en bien, car le fracas électrique revient dès ''For Jojo'', un titre très probablement en hommage au japonais Masayuki Takayanagi. Mon conseil: mettez le volume à fond et saluez vos voisins de ma part!
Alan Licht
The Evan Dando of Noise?
CD Corpus Hermeticum Hermes022 (New Zealand, 05-1997)
01. I Hate Gate (Part 3)
02. Ambulance Chaser
03. West Twenty
04. Lonesome Valley
05. For Jojo
06. Untitled
Ce qu'en disait le label :
Five blasts of Licht, from the excoriating to the spiritually uplifting. Mr Licht should need no introduction, this is minimalist mantra music for the end of the millennium. (Corpus Hermeticum)
Note : If the hilarious title is any indication, one would wonder if the former Run On guitarist's experimental music is savvy, inconsistent, elusive, and charming like that of the Lemonheads singer who is butt of the joke. The New Zealand noise label Corpus Hermenticum found a kinship with the New York noise king and released this collection of obtuse feedback experiments with accompanying pop musicology dossier on an unsuspecting and all too serious avant-garde music audience in the late '90s. Containing a series of somewhat humorous experiments, this CD documents some of the most thrilling divulgences into noise experimentation that the improviser released post his tenure in the legendary noise group Blue Humans. Throughout a rock sensibility prevails, and solo noise guitar dominates the album aside from a beautiful pipe organ and bass clarinet drone that touches on minimalism. Another great moment of lo-fi mayhem is "Lonesome Valley" where a tape recording of a South Carolina hollering contest is turned into a post-experimental sonic drama. (Dean McFarlane, All Music Guide)
[old link is in prison, new link later, maybe]
Can you re-upload this one?
RépondreSupprimerTHX!!